Η πόλη Chachapoyas είναι η πρωτεύουσα της περιοχής του Αμαζονίου.



Η εικόνα ίσως περιέχει: υπαίθριες δραστηριότητες




Chachapoyas - Τσατσαπόγιας
Chachapoyas - Τσατσαπόγιας είναι μια πόλη στο βόρειο Περού σε υψόμετρο 2.335 μέτρων (7.661 ft). Η πόλη έχει πληθυσμό 32.026 ατόμα.
Βρίσκεται στα βουνά μακριά από την ακτή του Περού, οι Chachapoyas παραμένουν αρκετά απομονωμένοι από άλλες περιοχές του Περού.
Η πόλη Chachapoyas είναι η πρωτεύουσα της περιοχής του Αμαζονίου. Ιδρύθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου 1538 από τον Ισπανό κατακτητή Alonso de Alvarado. Η τοπική γεωργία περιλαμβάνει το ζαχαροκάλαμο, την ορχιδέα και την καλλιέργεια του καφέ.
 Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, βουνό, υπαίθριες δραστηριότητες και φύση
Οι Chachapoyas, που ονομάζονται επίσης "πολεμιστές των σύννεφων", ήταν μια κουλτούρα των Άνδεων που ζουν στα σύννεφα δάση του νότιου τμήματος του Τμήματος του Αμαζονίου του σημερινού Περού. Η Αυτοκρατορία Inca κατέκτησε τον πολιτισμό τους λίγο πριν την ισπανική κατάκτηση τον 16ο αιώνα. Τη στιγμή της άφιξης των κατακτητών, οι Chachapoyas ήταν ένα από τα πολλά έθνη που κυβέρνησαν οι Ίνκας, αν και η ενσωμάτωσή τους ήταν δύσκολη λόγω της διαρκούς αντοχής τους στα στρατεύματα της Inca.
Δεδομένου ότι οι Incas και οι conquistadors ήταν οι κύριες πηγές πληροφοριών για τους Chachapoyas, υπάρχουν ελάχιστες γνώσεις του Chachapoyas. Τα γραπτά των μεγάλων χρονιστών της εποχής, όπως η Inca Garcilaso de la Vega, βασίζονταν σε αποσπασματικούς λογαριασμούς μεταχειρισμένων. Πολλά από αυτά που γνωρίζουμε για τον πολιτισμό Chachapoyas βασίζονται σε αρχαιολογικά στοιχεία από ερείπια, κεραμικά, τάφους και άλλα αντικείμενα.
Ο Ισπανός χρονογράφος Pedro Cieza de León σημείωσε ότι, μετά την προσάρτησή τους στην αυτοκρατορία Inca, υιοθέτησαν τα έθιμα που επιβλήθηκαν από την Inca της Cusco.
Μέχρι τον 18ο αιώνα, οι Chachapoyas είχαν καταστραφεί. ωστόσο, παραμένουν ένα ξεχωριστό στέλεχος στους αυτόχθονες λαούς του σύγχρονου Περού.
Τα ευρήματα στα προγενέστερα προκεραμικά Περίοδο της περιόδου της Manachaqui παρέχουν επίσης ημερομηνίες ραδιοανθράκων κατά μέσο όρο 2700 π.Χ. [5]
Περίπου το 1400 π.Χ., η φάση της αρχικής περιόδου Manachaqui έγινε μάρτυρας της υιοθέτησης της κεραμικής τεχνολογίας και της εμφάνισης μιας "κεραμικής παράδοσης Chachapoya". Τα κεραμικά που βρέθηκαν στον κεντρικό χώρο της Chachapoyas του Huepón δόθηκαν αργότερα.
Παρά τα αρχαιολογικά ευρήματα που άρχισαν να εγκαθίστανται ήδη από το 200 μ.Χ. ή νωρίτερα, ο πολιτισμός Chachapoyas πιστεύεται ότι αναπτύχθηκε γύρω στα 750-800 μ.Χ. Εγώ πιστεύω οτι ηταν 400 με 500 χρονια νωρίτερα.
 Η εικόνα ίσως περιέχει: υπαίθριες δραστηριότητες και φύση

Τα μεγάλα αστικά κέντρα, όπως το μεγάλο φρούριο του Kuelap, με περισσότερα από διακόσια τετράγωνα εσωτερικά κτίρια και μαζικούς εξωτερικούς πέτρινους τοίχους που φθάνουν πάνω από 18 μέτρα σε ύψος, ενώ ο Gran Pajatén χρησίμευε ενδεχομένως να υπερασπιστεί τον πολιτισμό Wari γύρω στα 800 , έναν πολιτισμό μεσαίου ορίζοντα που κάλυπτε μεγάλο μέρος της ακτής και των ορεινών περιοχών. Αναφερόμενος ως το «Machu Picchu του βορρά», ο Kuélap δέχεται λίγους επισκέπτες λόγω της απομακρυσμένης του θέσης.
Άλλοι αρχαιολογικοί χώροι στην περιοχή περιλαμβάνουν τον οικισμό Gran Saposoa, το συγκρότημα Atumpucro και τους χώρους ταφής στους Revash και Laguna de las Momias ("Λίμνη μούμι"), μεταξύ άλλων. Εκτιμάται ότι μόνο το 5% των περιοχών των Chachapoyas έχει ανασκαφεί σύμφωνα με ένα ντοκιμαντέρ του BBC από τον Ιανουάριο του 2013.
Εισβολή και αναγκαστική επανεγκατάσταση Inca Επεξεργασία
Η κατάκτηση των Chachapoyas από την Αυτοκρατορία Inca έλαβε χώρα, σύμφωνα με τον Garcilaso, κατά τη διάρκεια της κυβέρνησης του Tupac Inca Yupanqui στο δεύτερο μισό του 15ου αιώνα. Αναφέρει ότι οι πολεμικές ενέργειες άρχισαν στην Πία, μια κοινότητα σε ένα βουνό στην άκρη της επικράτειας του Chachapoyas που πιθανόν ήταν νοτιοδυτικά του Gran Pajatén.
Σύμφωνα με τον de la Vega, ο Chachapoyas προέβλεψε μια εισβολή Inca και άρχισε τις προετοιμασίες για να αντέξει τουλάχιστον δύο χρόνια νωρίτερα. Το χρονικό του Pedro Cieza de León καταγράφει επίσης την αντίσταση της Chachapoya. Κατά τη διάρκεια του καθεστώτος του Huayna Cap, οι Chachapoyas επαναστάτησαν:
Ωστόσο, δεν υπάρχει άλλος λογαριασμός τότε από άλλους ταξιδιώτες στην περιοχή που αναφέρει τη συγκεκριμένη "λευκότητα" των ντόπιων στην Chachapoya.
Αυτά τα σχόλια έχουν οδηγήσει σε ισχυρισμούς, που δεν υποστηρίζονται από το χρονικό της Cieza de León, ότι οι Chachapoyas ήταν ξανθιές και ο Ευρωπαίος στην εμφάνισή του. Η χρήση του όρου «λευκό» εδώ χρονολογείται πριν από την εμφάνισή του ως φυλετικής ταξινόμησης.
Ένας άλλος Ισπανός συγγραφέας, ο Pedro Pizarro, περιγράφει όλους τους αυτόχθονες Περουβιανούς ως "λευκούς" Αν και ορισμένοι συγγραφείς ανέφεραν ότι ο Pizarro λέει ότι ο Chachapoyas ήταν ξανθιές, αυτοί οι συγγραφείς δεν τον παραθέτουν άμεσα, αλλά αντλούν παρατηρήσεις που του αποδόθηκαν από τον επιστήμονα φυλής Jacques de Mahieu για να υποστηρίξει τη διατριβή του ότι οι Βίκινγκς έφεραν πολιτισμό στην Αμερική οι ανθρωπολόγοι Inge Schjellerup εξέτασαν τα ερείπια των Chachapoyans και τα βρήκαν συνεπή με άλλους αρχαίους Περουβιανούς.
Βρήκε, για παράδειγμα, μια καθολική εμφάνιση φτυάριου σχήματος οι ανώτεροι κοπτήρες και η σχεδόν πλήρη απουσία του άκρου του Carabelli στους άνω γομφίους - χαρακτηριστικά συμβατά με άλλους άθλιους λαούς και ασυμβίβαστα με τους Ευρωπαίους.
Σύμφωνα με την ανάλυση των αντικειμένων Chachapoyas που έγιναν από τις αποστολές Antisuyo του Instituto de Arqueología Amazónica, οι Chachapoyas δεν παρουσιάζουν την πολιτιστική παράδοση του Αμαζονίου, αλλά ένα άλλο που μοιάζει πολύ με ένα άνδικο.
Δεδομένου ότι το έδαφος διευκολύνει την περιπατρική συσσώρευση, όπως αποδεικνύεται από την υψηλή βιοποικιλότητα της περιοχής των Άνδεων, οι φυσικές ιδιότητες των Chachapoyas πιθανότατα αντικατοπτρίζουν τις θεμελιώδεις επιδράσεις.
Οι ανθρωπόμορφοι σαρκοφάγοι μοιάζουν με απομιμήσεις δέσμων κηδειών με ξύλινες μάσκες χαρακτηριστικές του "Middle Horizon", κυρίαρχη κουλτούρα στις ακτές και στις ορεινές περιοχές, γνωστή και ως πολιτισμός Tiwanaku-Wari.
Τα "μαυσωλεία" μπορεί να είναι τροποποιημένες μορφές του chullpa ή του pucullo, στοιχεία της κηδείας αρχιτεκτονικής που παρατηρούνται σε όλες τις Άνδεις, ειδικά στις καλλιέργειες Tiwanaku και Wari.
Η επέκταση του πληθυσμού στις Άνδεων του Αμαζονίου φαίνεται ότι προήλθε από την επιθυμία να επεκταθεί η αγροτική γη, όπως αποδεικνύεται από την εκτεταμένη ταράτσα σε όλη την περιοχή.
Το γεωργικό περιβάλλον τόσο των Άνδεων όσο και της παράκτιας περιοχής, που χαρακτηρίζεται από τις εκτεταμένες ερημικές περιοχές και το περιορισμένο έδαφος που είναι κατάλληλο για καλλιέργεια, δεν επαρκούσε για τη διατήρηση ενός πληθυσμού όπως οι προγόνων Περουβιανών, που είχαν αναπτυχθεί για 3000 χρόνια.
Αυτή η θεωρία έχει περιγραφεί ως "ορειβασία του τροπικού δάσους" τόσο για γεωγραφικούς όσο και για πολιτιστικούς λόγους: πρώτον, μετά την πτώση των τροπικών δασών, το σκηνικό των Άνδεων της Αμαζονίας άλλαξε για να μοιάζει με τα άγονα βουνά των Άνδεων.
Δεύτερον, οι άνθρωποι που εγκαταστάθηκαν εκεί έφεραν μαζί τους τον πολιτισμό των Άνδεων.
Δεν θέλω να πω περισσότερα γιατι σίγουρα σας κούρασα. Τωρα μερικά ονόματα δεν μπορω να τα μεταφράσω διαφορετικά γιατι οι αρχαιολόγοι και οι ντόπιοι ετσι μου τα ελεγαν. Οταν με το καλό τα βάλω σε καποια καλύτερη σειρά θα τα καταλάβετε πολυ καλύτερα.
 Η εικόνα ίσως περιέχει: παπούτσια και υπαίθριες δραστηριότητες
Η εικόνα ίσως περιέχει: βουνό, γρασίδι, ουρανός, φυτό, υπαίθριες δραστηριότητες και φύση

Η εικόνα ίσως περιέχει: υπαίθριες δραστηριότητες και φύση


Η εικόνα ίσως περιέχει: βουνό, ουρανός, γρασίδι, υπαίθριες δραστηριότητες και φύση

 Η εικόνα ίσως περιέχει: ουρανός, υπαίθριες δραστηριότητες και φύση





Η εικόνα ίσως περιέχει: υπαίθριες δραστηριότητες και φύση

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια